Blog

مزایای کفپوش آنتی استاتیک برای مراکز داده

مزایای کفپوش آنتی استاتیک برای مراکز داده ها

کفپوش های آنتی استاتیک هنگام ایجاد امنیت برای یک مرکز داده بسیار متفاوت عمل می کند. مراکز داده مراکز مهم مدیریتی برای شرکتها در هر صنعت هستند. با حرکت بیشتر تجارت و کار به سمت سیستم عامل های آنلاین و موبایلی ، شرکت ها برای ادامه کار و راه اندازی به مراکز داده اعتماد می کنند. حتی کوچکترین خرابی باید از دست دادن درامد و تجربه بد مشتری می شود. در حالی که مرکز داده ها برای پیشرفت و توسعه خواسته های شرکت یک متحد است، تخلیه بار الکتریکی می تواند یکی از بزرگترین دشمنان آن باشد.

خطر تخلیه بار الکتریکی

تخلیه بار الکتریسیته ساکن (ESD) میتواند باعث ایجاد خرابی در مراکزداده ها شود مثلا باعث قطع تماس ها، قفل شدن کامپیوترها، تداخل داده ای و وز وز کردن هدست ها شود. همه ما تخلیه بار الکتریکی ساکن را به عنوان تجربه ای آزاردهنده دیده ایم_ چیزی که باعث می شود موهایمان از بین برود ، لباسهایمان کمی تنگ شود و یا ممکن است کمی به انگشتانمان شوک وارد کند. برای دستگاههای ظریف الکترونیکی که از تلفن های مدرن ، رایانه و تلفن استفاده می کنند، تخلیه استاتیک فلج کننده است.  فقط ۲۵ ولت ESD می تواند باعث خراب شدن یا از بین رفتن یک وسیله برقی شود.

تمام گزینه های کفپوش های آنتی استاتیک برای مراکز داده ها کارامد نیستند

دلیل اینکه کفپوش آنتی استاتیک برای مراکز داده از اهمیت بالایی برخوردار است ، این است که بیشتر ESD  یا تخلیه الکترواستاتیک در اثر کفها ایجاد می شود. آنها بزرگترین منبع تولید الکتریسیته ساکن در مراکز داده ها هستند. انواع کفپوش مقاوم به استاتیک یا گزینه های کفپوش کنترل استاتیک به عنوان راه حل هایی برای کاهش خطر ESD درمراکز داده به بازار عرضه شده است. متأسفانه ، وقتی صحبت از کفپوش آنتی استاتیک است ، همه پوشش های کف رسانا به طور یکسان ایجاد نشده اند.

 “آنتی استاتیک” یک اصطلاح عام است که معمولاً نشان می دهد که چنین روکشی باعث کاهش مقدار استاتیک ایجاد شده بین کفش و کفپوش می شود. در واقعیت ، برخی از کفش ها بیشتر از سایرین باعث تخلیه استاتیک می شوند. بدون کفش مخصوص طراحی شده برای کاهش استاتیک ، کفش باعث ایجاد استاتیک در کف کنترل استاتیک خواهد شد. همه انواع کفپوش های اپوکسی هنگامی که کفش های استاندارد روی آنها پوشیده می شود، روکش های قابل توجهی در مقابل استاتیک ایجاد می کنند.

علاوه بر این ، رطوبت و سختی کف نیز بر ایجاد الکتریسیته ساکن تأثیر می گذارد. برخی از رایانه ها فقط برای کاهش تخلیه استاتیک به زیر ۳۵۰۰ ولت طراحی شده اند- سطحی که برای انسان غیر قابل حس است اما برای محافظت از تجهیزات الکتریکی بسیار بسیار ناچیز است. بنابراین چگونه می توانید مطمئن باشید که سیستم کفپوش آنتی استاتیک شما کارامد است؟

در کفپوش های آنتی استاتیک به دنبال چه چیزی باید بگردیم؟

اگر نمیخواهید پای همه کارمندان خود کفش های کنترل استاتیک کنید، باید یک سیستم کفپوش آنتی استاتیک را انتخاب کنید که به طور منحصر به فرد برای محافظت از شرایط و محیط خاص امکانات شما طراحی شده باشد. حداقل ، کفپوش شما باید:

  • استاتیک ایجاد نکند
  • پس از نصب ، بشود بر روی آن راه رفت
  • از خواص مقاوم در برابر استاتیک دائمی برخوردار باشد که بتواند در برابر تغییر دما ، سطح رطوبت و رفت و آمد مقاومت کند.

Share this post

Comments (3)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *