کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان با ویژگی انعطاف پذیری و کشسانی بالا و مقاومت نوری مناسب، پوششی بی رقیب در محیط های دارای تنش سطحی، محیط های ورزشی و غیرمسقف است.

 یورتان ها در یک واکنش افزایشی پلی اُل ها و پلی ایزوسیانات ها به دست می آیند. ایزوسیانات ها به عنوان هاردنر عمل می کنند. با توجه به اینکه انواع رزین های پلی اُل و انواع سخت کننده پلی ایزوسیانات وجود دارد پس می توان از ترکیب آن ها، انواع پوشش های بر پایه رزین های پلی یورتان به دست آورد که طبعاً خواص متنوعی خواهد داشت. با استفاده از انواع فیلرها و افزودنی ها و پلاستیک ها نیز می توان تغییرات عمده ای در پلی یورتان ها ایجاد نمود و یا به عبارت دیگر خواص آن ها را بهبود بخشید.

مزایای کفپوش پلی یورتان

  • انعطاف پذیری قابل توجه و دفع فشار سازه کف در اثر انبساط و انقباض آن که نهایتاً از ایجاد ترک های احتمالی جلوگیری می نماید.
  • مقاومت قابل توجه در برابر ایجاد خط و خش پذیری سطح در اثر بهره برداری
  • کاهش تبعات برخورد اجسام و یا ورزشکاران و جلوگیری از آسیب دیدگی های احتمالی
  • مقاومت و حفظ ساختار رنگی کفپوش در معرض نور خورشید uv

کاربردهای کفپوش پلی یورتان

پلی یورتان ها می‌توانند به عنوان یک کفپوش یا یک روکش، کف های ساختمانی که هر روز بر روی آن راه میرویم را با دوام تر، نگهداری آن را آسان تر و زیبا و دل انگیزتر کنند. از پلی یورتان برای روکش های کف ساختمان، از موزاییک و سنگ گرفته تا سیمان استفاده می شود. این لایه ی محافظ در برابر سایش و حلال ها مقاوم بوده و تمیزکردن آن راحت است. در واقع به کمک کفپوش پلی یورتان می توان یک سطح قدیمی را اصلاح کرد تا دوباره تازه به نظر برسد.

علاوه بر این، کفپوش پلی یورتان یک کفپوش ایده آل است که در اثر نور خورشید آسیب نمی‌‌بیند! اجرای کفپوش اپوکسی معمولی در محیطی که در معرض نور آفتاب است، مناسب نیست؛ زیرا خورشید باعث زرد شدن و گچی شدن پوشش می شود.

کفپوش پلی یورتان یک پوشش پلی یورتان آلیفاتیک است که برای محافظت از سطح در محیط بیرونی مناسب است. خواص الاستیک پلی یورتان، آن را به راه حلی ایده آل برای جلوگیری از ترک و رسیدن به یک پوشش ضدآب در کاربردهای مختلف تبدیل کرده است.

کفپوش پلی یورتان پارکینگ
ترکیبات شیمیایی پوشش پلی یورتان، استفاده از این پوشش را در محل های پر تردد و ترافیک سنگین وسایل نقلیه مناسب کرده است.

انواع کفپوش پلی یورتان

  • کفپوش پلی یورتان صنعتی: این کفپوش مناسب محیط های صنعتی، پارکینگ ها و … می باشد که علاوه بر مقاومت در برابر ایجاد خش، تحرکات ساختمان که موجب ایجاد ترک در بستر می گردد را نیز دفع می نماید.
  • کفپوش پلی یورتان ورزشی: با خاصیت انعطاف پذیری قابل توجه و ضخامت بالا موجبات دفع خطر آسیب دیدگی ورزشکاران را فراهم می نماید.
  • کفپوش پلی یورتان UV: این کفپوش متناسب با محیط های غیر مسقف و در معرض نورخورشید طراحی گردیده و طول عمر قابل توجهی دارد.

مزایای کفپوش پلی یورتان UV

کفپوش پلی یورتان UV مزایای منحصر به فردی برای استفاده در محیط غیر مسقف دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. پایداری UV:

پلی یورتان ها مقاومت بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند. این پوشش برای استفاده در محیط های خارجی مناسب است و تغییر رنگ نمی دهد. هنگامی که پلی یورتان به عنوان پوشش نهایی(لاک بی رنگ) بر روی لایه اپوکسی مورد استفاده قرار می گیرد، از اپوکسی در برابر زرد شدن با گذشت زمان محافظت می کند.

۲. مقاومت در برابر مواد شیمیایی:

پلی یورتان ها در برابر طیف وسیع و غلظت های گوناگونی از مواد شیمیایی مقاوم هستند.

۳. افزایش مقاومت در برابر ضربه و سایش:

پلی یورتان ها در برابر ضربه و سایش مقاومت بسیار عالی از خود نشان می دهند، و چهار برابر طول عمر بیشتری نسبت به کفپوش اپوکسی دارند.

۴. لایه رویه:

لایه نهایی یا رویه پلی یورتان می تواند مات، نیمه براق و یا براق باشد. همچنین می توان انواع افزودنی های دلخواه و ایمنی را به رزین رویه افزود و خواص مطلوب را به دست آورد.

کفپوش پلی اورتان سالن ورزشی
کفپوش پلی اورتان سالن ورزشی

سه ویژگی برتر و متمایزکننده رزین های پلی یورتان عبارت است از:

۱. اتصال خوب به بتن

پلی یورتان ها به شرط آنکه بستر بتنی بطور صحیح برای اعمال پوشش آماده باشد و کیورینگ تایم بتن بطور کامل انجام شده باشد و هیچ گونه رطوبتی در خود بتن و یا لایه های زیرین بتن وجود نداشته باشد ، اتصال مکانیکی بسیار عالی به سطح بتن دارند. این سیستم پایه (شامل پرایمر و لایه میانی)، بستری مناسب برای اجرای و چسبندگی لایه نهایی و یا رویه را فراهم می کند. مجموعه این سیستم پوششی سه لایه، پیوند خوبی درست به اندازه چسبندگی لایه اولیه به بستر بتنی دارند. البته آماده بودن سطح بتن و زیرسازی مناسب بخش مهمی از برقراری پیوند و چسبندگی قوی است. آماده سازی بتن با ابزار و روش های مکانیکی مانند ساب زدن و کف سابی سایشی یا به کمک سنگ الماسه توصیه می شود.

۲. ضخامت

به طور معمول پوشش های پلی یورتان در هر بار اجرا ضخامتی بین ۱ تا ۴ میلی متر را به ما می دهد که این میزان بستگی به دانسیته رزین پلی یورتان دارد. این ضخامت این فرصت را به لایه پلی یورتان می دهد تا بتواند با پرایمر اتصال شیمیایی ایجاد کند، همچنین به اندازه ای ضخیم است تا تمام لایه، هم سطح شود و نیز تخلخل و حفره های جزئی بتن و ترک های کوچک را پر کند. ممکن است بسته به کاربرد مورد نظر و شرایط بتن، لایه های بیشتری مورد نیاز باشد. پس از نصب، کفپوش پلی یورتان سطحی سخت و بادوام را فراهم می کند.(در کفپوش های ورزشی پلی یورتان این ضخامت ها افزایش می یابند)

۳. اجرا و عملکرد

پس از نصب، کفپوش پلی یورتان سطحی سخت و بادوام را فراهم می کند که مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. اجرای پوشش پلی یورتان آسان است، زمان زیادی برای انجام کار نیاز ندارد و در مقایسه با سایر کفپوش های صنعتی نسبتاً مقرون به صرفه است.
برای اجرای یک پوشش پلی یورتان، کیفیت و آماده سازی سطوح زیرکار بسیار مهم می باشد. سطوح بتنی و کربن استیل می بایست دارای شرایط لازم جهت اجرای پوشش باشند. رطوبت موجود در بتن می بایست کمتر از ۴% باشد. سطوح زیر کار بتنی باید عاری از خلل و فرج باشد. تخلخل و حفره ها را می توان با استفاده از یک پوشش تسطیح کننده دارای فیلر معدنی است پر نمود.

اجرای کفپوش پلی یورتان

یک کفپوش پلی یورتان معمولی دو جزئی حاوی یک جزء رزین و یک جزء سخت کننده یا هاردنر است. این دو جزء کاملاً با هم مخلوط و در کف بتنی اجرا می شوند سپس به آن زمان می دهند تا پخت شود. انواع مختلف پوشش پلی یورتان برای دستیابی به عملکرد مطلوب وجود دارد که شامل پلی یورتان های انعطاف پذیر تا مقاوم در برابر مواد شیمیایی و غیره است.

 جهت اطلاع از قیمت اجرای کفپوش پلی اورتان با ما در آریا سطح تهران به شماره 02166555592 الی 4 و داخلی‌ 42 تماس بگیرید.