رزین و لاک ها

رزین و لاک ها

محصولات رزین و لاک ها شامل انواع ذیل است:

  • رزین اپوکسی پلی آمین
  • لاک اپوکسی پلی آمین
  • لاک اپوکسی پلی آمید
  • لاک پلی یورتان OH 18
  • لاک پلی یورتان OH 27
  • لاک پلی یورتان OH 45
  • لاک آکریلیک

ویژگی های رزین اپوکسی

تداوم:

رنگ رزین اپوکسی یکی از بادوام ترین سیستم های پوشش است. در برابر ضربه و بریدگی مقاوم است و برای استفاده بر روی سطوح فلزی که در معرض شرایط سخت قرار دارند، شبیه به محیط های مصنوعی و دریایی ایده آل است.

مقاومت در برابر فرسایش: (رزین و لاک ها)

رنگ رزین اپوکسی عمدتاً در برابر فرسایش مقاوم است که یکی از شایع ترین علل انحراف سطح فلز است. این یک پرچین بین سطح فلز و محیط ایجاد می کند و از تماس رطوبت و سایر عوامل تیز با سطح فلز جلوگیری می کند.

چسبندگی:

رنگ رزین اپوکسی دارای خاصیت چسبندگی عالی است، به این معنی که می تواند به صورت انفجاری به سطوح مختلف از جمله فلز بچسبد. این تضمین می کند که آرایش حتی در شرایط سخت پوسته نمی شود، ترک نمی خورد یا از روی صورت فلزی نمی لغزد.

مقاومت شیمیایی:

رنگ رزین اپوکسی در درجه اول در برابر مواد شیمیایی مختلف از جمله اسیدها، قلیاها و مواد شوینده مقاوم است. برای استفاده بر روی سطوح فلزی که در معرض مواد شیمیایی قرار دارند، مانند سطوحی که در محیط مصنوعی قرار دارند، ایده آل است.

مقاوم در برابر آب و هوا:

مخازن پردازش ساخته شده از فلز و قرار دادن در فضای باز اغلب با مشکلات خوردگی مواجه می شوند. با این حال، هنگامی که این مخازن با رنگ اپوکسی پوشانده می شوند، می توانند دمای بالا تا 390 درجه فارنهایت را تحمل کنند و راه حلی بادوام برای مشکل خوردگی ارائه دهند. در مقابل آب نیز مقاوم است.

نگهداری:

مانند سایر سطوح صاف، تمیز کردن و نگهداری رنگ اپوکسی بسیار آسان است. رنگ اپوکسی به ویژه در بخش صنعتی برای تمیز کردن کارخانه های فرآوری مفید است زیرا در طول زمان شسته نمی شود و سختی آن از تشکیل لکه های دائمی جلوگیری می کند و فرآیند تمیز کردن را در مقایسه با سایر مواد بسیار آسان تر می کند.

تطبیق پذیری:

رنگ رزین اپوکسی یک سیستم پوشش قابل انطباق است که می تواند بر روی سطوح مختلف فلزی از جمله فولاد، آلومینیوم و آهن، چه جدید و چه قدیمی، اعمال شود.