آیا تجهیزات شما به کفپوش آنتی استاتیک نیاز دارد؟

انتخاب کفپوش صنعتی مناسب برای تجهیزات تولیدی شما کار چالش برانگیزی است مخصوصا وقتی که شناسایی مناسب ترین پرداخت بسیار مهم باشد.  به این دلیل است که چندین پرداخت، رنگ و مواد مختلف برای انتخاب وجود دارد ، و نیازی به ذکر الزامات خاص عملکردی نیست. به عنوان مثال ، پرداختی که مطابق با شرایط سخت بهداشت انگلیس برای مراقبت های بهداشتی مطابق باشد ، ممکن است معادل طبیعیی برای فرآیندهای ظریف تولیدی نباشد.

یکی از آن عواملی که باید در نظر گرفته شود ، مربوط به طیف گسترده ای از صنایع است ، و آن این است که آیا کفپوش نیاز به یک پرداخت آنتی استاتیکی دارد یا نه.  راهنمای ما به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا به آنتی استاتیک نیاز دارید یا خیر، چه انواعی از آن در دسترس است، منتظر چه مزایایی باید باشید و چه گزینه هایی را باید در نظر بگیرید…

کفپوش آنتی استاتیک در یک کلمه

برخی از محیط های صنعتی مستعد ایجاد تخلیه الکترواستاتیک (یا ESD) هستند_ پالسی از الکتریسیته ساکن که از شخص یا سطحی به جسم دیگری منتقل می شود.  اگرچه این جریان الکتریسیته ساکن همیشه مشهود نیست ، اما در برخی موارد می توان از ایجاد جرقه یا پیچ و تاب آبی کم کوچکی آن را تشخیص داد.

در بی ضرر ترین حالت ، شوک الکترواستاتیک خود را به عنوان یک شوک خفیف ناراحت کننده یا غافلگیرکننده نشان می دهد. در حضور مواد شیمیایی قابل اشتعال یا گازها ، به هر حال ، یک جرقه الکترواستاتیک می تواند بسیار خطرناک و بالقوه فاجعه ساز باشد. در این موارد ، نصب کفپوش آنتی استاتیک یک قدم اساسی در ایجاد محیطی امن برای کارگران و بازدید کنندگان است، زیرا (همانطور که از نام آن پیداست) کفپوش های صنعتی آنتی استاتیک محیط را در برابر بار الکتریکی ساکن عایق بندی می کنند.

کجا استفاده از کفپوش آنتی استاتیک ضروری است؟

طبق مقررات بهداشت و ایمنی انگلیس، در بعضی از صنایع به عنوان اساسی ترین موارد احتیاط ایمنی الزامی است. کارخانه ها و پردازنده های شیمیایی و همچنین مشاغل دیگری که در کارهای خود از مواد شیمیایی قابل اشتعال استفاده می کنند برای جلوگیری از اشتعال مواد شیمیایی ، دودها یا حتی ذرات قابل اشتعال میکروسکوپی باید محیط کاری بدون استاتیک ایجاد کنند.

از آنجا که تخلیه الکترواستاتیک می تواند اجزای الکترونیکی حساس را دچار مشکل کند، سازمان هایی که ابزار نیمه هادی یا کالاهای الکترونیکی تولید یا مونتاژ می کنند ، برای کاهش خطر تجمع بار الکترومغناطیسی ، نیاز به کف آنتی استاتیک دارند.  علاوه بر این ، هر کاری که به استفاده مداوم یا تضمین شده از وسایل الکترونیکی تخصصی متکی باشد، مانند بیمارستان ها یا اتاق های کنترل ترافیک هوایی ، باید احتیاط کند تا از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری شود.  نمونه های دیگر صنایع انگلستان که به کفپوش آنتی استاتیک احتیاج دارند شامل مهمات و یا تولید کننده های پیروتکنیک، موارد نظامی ، میکرومکانیک،  لنزهای نوری  فیلم عکاسی ، لیزرها ، بیوتکنولوژی ، داروها ، ساخت ایمپلنت جراحی ، محیط های پزشکی و حتی برخی از محیط های تولید مواد غذایی و نوشیدنی است.