پرایمر زینک فسفات اپوکسی

پرایمر زینک فسفات اپوکسی
کد محصول: 2117

این محصول بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید با پیگمنت فسفات روی طراحی گردیده است. برخورداری از این پیگمنت و حصول خواص ضد خوردگی بالا، امکان مجاورت این پوشش با شرایط اتمسفری و غوطه وری را فراهم نموده است.رنگ پلی اورتان
این پرایمر قابلیت سازگاری با رنگ های دو جزئی و یک جزئی را به عنوان لایه بعدی داشته و با توجه به عدم وجود سرنج و کرومات، محصولی غیر سمی بوده و در برابر ترشحات آب و مواد شیمیایی مقاوم می باشد.رنگ ترافیکی

اين محصول برپايه رزين اپوکسی و هاردنر پلی آميد با پيگمنت فسفات روی طراحی گرديده است. برخورداری از اين پيگمنت و حصول خواص ضدخوردگی بالا امکان مجاورت اين پوشش با شرايط اتمسفری و غوطه وری را فراهم نموده است.
اين پرايمر قابليت سازگاری با رنگهای دوجزئی و يک جزئی را بعنوان لايه بعدی داشته و با توجه به عدم وجود سرنج و کرومات اين محصول غيرسمی بوده و در برابر ترشحات آب و مواد شيميايی مقاوم می‌باشد.

پرایمر زینک فسفات اپوکسی

تعداد اجزا : دو جزئی
براقيت : مات
دانسيته : 3 gr/cm 5/0 ± 45/1
فام : بدون محدوديت در فام
نسبت اختلاط اجزا A/B (وزنی) : 1/6
مکانيزم خشک شدن : واکنش شيميايی بين اجزاء و تبخير حلال
درصد جامد حجمی : 3 ± 58
ضخامت پيشنهادی فيلم خشک : 70 ميکرون
پوشش تئوری m2/Lit : 2/9
  • خشک شدن کامل : 7 روز
  • خشک شدن عمقی : 8 ساعت
  • خشک شدن سطحی : 2
  • ساعت
  • دمای سطح : 25 درجه
  • سانتيگراد
  • نوع تينر : 210-T
  • دوره انبار داری : 12 ماه
  • زمان ژل شدن : 6 ساعت
  • نقطه اشتعال : 33 درجه
  • سانتيگراد

آماده سازی سطح :

سطح مورد نظر بايد از هرگونه آلودگی عاری گردد، به همين منظور می توان از روشهايی همچون اعمال فشار باد، شستشو با شوينده ها و تينرها (متناسب با سيستم رنگ آميزی، عمر سرويس دهی مورد نظر،شرايط جوی و جنس سطح) بهره برد. سپس بلاستينگ (زنگ زدائی) روی سطح طبق استاندارد (SSPC-SP10) تا درجه Sa2.5 انجام دهيد. پس از زنگ زدائی ذرات حاصل از آن را با فشار هوا از روی سطح پاک نموده و کاملاً خشک نمائيد. پس از گذشت يک ساعت از آماده سازی سطح پرايمر را اعمال نمائيد.
رنگ آميزی بايستی بلافاصله پس از آماده سازی سطح انجام گيرد. (در سطوح فلزی استفاده از روشهار مکانيکی مانند سندبلاست تا درجه SA 2.5-3 توصيه می گردد.)

شرايط محيط رنگ آميزی :

بهترين درجه حرارت محيط و سطح کار حين رنگ آميزی بين 40-10 درجه سانتيگراد می باشد برای حصول کيفيت مناسب، توصيه می گردد رنگ آميزی حتی الامکان در محيط های سرپوشيده انجام شود. دمای محيط هنگام رنگ آميزی بايستی حداقل 3 درجه سانتيگراد بالاتر از نقطه شبنم محيط باشد تا از تشکيل قطرات آب روی سطح جلوگيری شود.

روش اعمال رنگ :

هر دو جزء A و B بخوبی ميکس شده و با توجه به نسبت تعيين شده با هم اختلاط و به آن تينر افزوده تا به ويسکوزيته پاشش برسد. در حين اعمال، رنگ داخل مخزن مکرراً ميکس و با تنظيم مناسب فاصله نازل با سطح، پاشش انجام شود. با در نظر گرفتن حرکت و سرعت باد در حين اعمال، رعايت فاصله زمانی متناسب مابين اجرای لايه های آستری، ميانی و رويه الزاميست. با توجه به رسوب پودر روی در طول مدت زمان اعمال رنگ، بايستی رنگ موجود در مخزن بطور مداوم و به آرامی هم بخورد. رعايت Pot life اعلام شده و عدم استفاده مخلوط رنگ بعد از اين زمان ضروريست.

سيستم و زمان اجرای پوشش ثانوی:

حداکثر حداقل Recoating
14 روز 12 ساعت 2127
3 روز 12 ساعت 3152

تجهيزات رنگ آميزی :
–    اسپری بدون هوا (Air Less) با قطر نازل 0.013-0.015 inch
–    اسپری هوا (conventional) با قطر نازل mm 1.5-2 و فشار 5-3 اتمسفر
–    قلم مو و غلطک

نکات ايمنی :
–    توصيه می گردد از استنشاق مداوم بخارات حلال اين رنگ در فضاهای بسته خودداری نموده و حتی الامکان از لوازم ايمنی مناسب استفاده و در صورت تماس با پوست و چشم با آب زياد شستشو گردد.
–    اين رنگ اشتعال زا بوده و بايستی از حرارت، جرقه و شعله دورنگه داشته شود.

به منظور مشاوره در مورد خرید پرایمر زینک فسفات اپوکسی و دریافت اطلاعات فنی مربوط به این محصول، لطفا همین حالا با کارشناسان فروش شرکت آریا سطح تهران تماس بگیرید. همچنین، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.