فاکتورهای قیمت کفپوش اپوکسی

اصولا تحلیل قیمت کفپوش اپوکسی بسیار پیچیده و تحت تأثیر عوامل متعددی همچون کیفیت متریال مصرفی، ضخامت مورد نظر، گرید و تیپ کفپوش، مساحت پروژه و کیفیت بستر کار می باشد.

هزینه های نصب کفپوش اپوکسی در سال 1401

کف های رزینی روی یک سطح جامد از بتن شروع می شوند. این به طور بالقوه می تواند فقط پایه ساختمان باشد، یا در صورت نیاز به بالا بردن کیفیت سطح مورد نظر  یک بتن تازه برروی سطح قدیمی ریخته شود.

قبل از اعمال رزین، سطح بتنی باید به طور گسترده تمیز و خشک شود. کثیفی یا رطوبت روی بتن به طور قابل توجهی طول عمر رزین را کاهش می دهد.

مواد کف ممکن است بادوام باشد، اما اگر به درستی نصب نشود، باید برای انجام اپوکسی از متریال بیشتری استفاده کرد که این به معنای هزینه ها و قیمت بیشتر اپوکسی است. کف به طور اجتناب ناپذیری از کار می افتد، یا بدتر از آن، ممکن است مجبور شوید اشتباهات اولیه را مجدداً نصب و اصلاح کنید که قیمت آن دو برابر بودجه ای است که در نظر گرفته بودید. گاهی اوقات، مسیر ارزان‌تر، پرهزینه‌تر می‌شود – هم از نظرقیمت و هم از نظر عملیاتی.

اکثر مردم مزایایی را که سیستم کف مناسب می تواند برای یک سازمان داشته باشد دست کم می گیرند. بدیهی است که دوام و طول عمر برای به حداقل رساندن تعمیرات و جایگزینی مورد توجه قرار می گیرد.

بنابراین، چگونه می توان تعیین کرد که قیمت کفپوش مناسب چقدر است؟

پاسخ به این سادگی نیست که چند اعداد را برای تعیین قیمت اپوکسی هرمترمربع تعیین کنید. این یک فرآیند کاملاً فردی است که به “مهندسی معکوس” در یک محیط خاص و همچنین درک نام تجاری مشتری و اهداف کلی کسب و کار نیاز دارد. این فقط به این معنی است که باید در نحوه بودجه بندی برای یک سیستم طبقه جدید یا بازسازی واقع بین باشید.

در حالی که به راحتی می توان گفت که قیمت کفپوش مناسب عامل محرک در اکثر تصمیمات تجاری کف است، به نفع شماست که عواملی را که بر طول عمر و دوام تأثیر می گذارند در نظر بگیرید. تنها راه برای درک واقعی ارزش یک طبقه، ایجاد یک سیستم کف تجاری یا صنعتی است که بتواند در برابر عناصر محیط خاص خود مقاومت کند. تنها در این صورت به راه حل پایداری که می خواهید دست خواهید یافت.

نحوه قیمت‌گذاری کفپوش اپوکسی

قیمت کفپوش اپوکسی رابطه مستقیمی باکیفیت مواد مصرفی، نوع مواد مصرفی و حجم مواد مصرفی دارد. برای این منظور به‌هیچ‌وجه نمی‌توان در ابتدا قیمت‌گذاری خاصی برای کفپوش ‌های اپوکسی انجام داد.

نحوه  قیمت‌گذاری کفپوش اپوکسی به سه قسمت زیر تقسیم می‌شود:

تأمین مواد

زیرسازی رزین

اجرا

عوامل مؤثر در قیمت کفپوش ‌های اپوکسی علاوه بر سه عامل اصلی مواد مصرفی، زیرسازی و نحوه اجرا به عوامل دیگری چون: شرایط پروژه، نوع کاربری، مقاومت کفپوش و ریز توقعات کارفرما بستگی دارد و هزینه نهایی برای اجرای کفپوش اپوکسی با در نظرگرفتن متراژ، فاصله اجرای پروژه و شرایط پرداخت مشخص می‌شود.

3 فاکتور اصلی قیمت‌گذاری کفپوش اپوکسی

کیفیت مواد مصرفی

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در قیمت‌گذاری کفپوش ‌های اپوکسی، کیفیت مواد مصرفی است. برندهای بسیاری در سراسر جهان به تولید مواد مصرفی برای اجرای کفپوش اپوکسی پرداخته‌اند و لی قیمت‌های آن‌ها بسیار نزدیک به یکدیگر است و تفاوت چندانی ندارند.

ضخامت کفپوش

یکی از فاکتورهای اصلی در قیمت‌گذاری کفپوش اپوکسی، ضخامت آن است. پیمانکاران و مدیران اجرایی با مانور بر روی این مسئله به دنبال بازاریابی برای فروش کفپوش های خود هستند. اما موضوع این است که کلیه کفپوش ‌های اپوکسی ضخامتی یکسان و زیر 4 میلیمتر دارند و در واقع مهم‌ترین عامل در قیمت کفپوش اپوکسی، موادی است که این ضخامت را تشکیل می‌دهد. هرچه مواد تشکیل شده باکیفیت‌تر باشد، قیمت کفپوش هم بالاتر می‌رود.

اجرا

آخرین و مهم‌ترین فاکتور اصلی در قیمت‌گذاری برای کفپوش های اپوکسی، نحوه چگونگی اجرا است. نحوه اجرای اپوکسی می‌تواند ده تا 50 درصد از قیمت کل را به خود اختصاص دهد. بسیار مهم است که در مرحله اجرایی شما با دقت بتوانید کار خود را انجام دهید. علاوه بر دقت بالا در انجام کار، هزینه استهلاک و ایاب‌ و ذهاب نیز یکی از عوامل مهم در قیمت کفپوش اپوکسی است.

قیمت کفپوش اپوکسی 1 میلی متر حدود 2،000،000 ریال
قیمت کفپوش اپوکسی 2 میلی متر حدود 3،000،000 ریال
قیمت کفپوش اپوکسی 3 میلی متر حدود 3،900،000 ریال
قیمت کفپوش پلی اورتان حدود 4،500،000 ریال
قیمت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک حدود 5،000،000 ریال
قیمت ها با توجه به سطح کار و مقدار مصرف متریال پلیمری در هر مترمربع متغیر می باشد.