مواد ESD آنتی استاتیک: چگونه کار می کنند؟

الکتریسیته ساکن با عدم تعادل الکترون ها که در اثر جداسازی و تماس با مواد ایجاد می شوند، شکل می گیرد. بسته به منطقه و سرعت جداسازی و تماس ، رطوبت نسبی و برخی عوامل دیگر ، میزان بار استاتیک متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، هنگامی که شخصی در یک سطح قدم می زند ، می تواند الکتریسیته ساکن را از تماس و جدا شدن کفش از سطح کف، تولید کرد. انتقال بار باعث ایجاد شوک می شود که به آن “تخلیه الکترواستاتیک” (ESD) گفته می شود.

تا حدی ، بیشتر مواد در معرض ایجاد الکتریسیته ساکن و ESD هستند. آنچه متغیر است میزان بار و تخلیه است. 

سه نوع ESD وجود دارد:

ESD مستقیم به یک شیء _ شایع ترین نوع، این نوع در اثر لمس مستقیم یک شی پس از ایجاد بار استاتیک اتفاق می افتد. 

ESD از یک شیء_ تحرک اجزای درون یک دستگاه می تواند به طور خودکار بار را ایجاد کرده و سپس از طریق تماس تخلیه کند.

ESD ناشی از زمینه_ قرار دادن یک شیء در یک میدان الکترواستاتیک باعث ESD

دسته بندی هایی از خرابی های ESD

فاجعه آمیز– تخریب کاملا یک شیء

نقص پنهان_ تخریب جزئی یک شیء که باعث کاهش بهره وری و طول عمر می شود

برخورد ESD

ما نمی توانیم تولید یا تخلیه استاتیک را در یک محیط کار از بین ببریم ، بنابراین بهترین راه حل خنثی کردن بارها هنگام به وقوع پیوستن است. اتصال به زمین مناسب و استفاده از مواد آنتی الکتریسیته ساکن ESD را خنثی می کند.

مواد آنتی استاتیک

آمواد آنتی استاتیک مقاومت الکتریکی بسیار بالایی دارند. آنها به ESD اجازه می دهند تا با سرعت آهسته ای که ESD را خنثی می کند ، در سراسر سطح حرکت کند. با خنثی کردن ESD ، از آسیب رساندن به وسایل الکترونیکی ظریف مانند تخته های مدار به وسیله جابجایی بار به مواد اتصال به زمین جلوگیری می شود. مواد را می توان هم در میز یا ایستگاه کاری و هم روی زمین استفاده کرد. بسته به حساسیت موارد، محافظت آنتی استاتیک بیشتری ممکن است نیاز شود.

مواد اغلب چیزی بیش از تنها حفاظت ESD ارائه می دهد. بسیاری از مواد کف آنتی استاتیک کوسن هایی برای جلوگیری از خستگی ناشی از ایستادن هستند. مواد از لاستیک یا وینیل ساخته می شوند، که در برابر بارهای الکتریکی مقاومت کنند. هنگام قرار گرفتن روی کف محل کار، مواد در جای خود باقی می مانند و در نتیجه حوادث ناشی از کف های لغزنده را کاهش می دهند. کارگر باندی، معمولاً اطراف مچ دست را میپوشاند، پوشیده است که دارای سیمی به متصل زمین است تا بتواند با اطمینان از قطعات الکترونیکی استفاده کند. هنگام انتخاب مواد آنتی الکتریسیته ساکن برای کفپوش کارخانه های تولیدی یا حمل و نقل، محصول و سطح ESDای را که می تواند به آن آسیب برساند ، در نظر بگیرید. 

نکته: یک ماده آنتی استاتیک بدون ارتباط با زمین، ESD را حفظ کرده و بار را به جسم دیگری که با آن در تماس باشد منتقل می کند.

کفپوش های آنتی استاتیک / / Conductive Floor ESD

کفپوش آزار دهنده ترین قسمت ساخت و سازهای صنعتی ، تجاری یا نهادی است که در معرض سوء استفاده های فیزیکی و شیمیایی مانند وجود گرد و غبار ، رفت و آمد مداوم تجهیزات، ریختگی روغن و مواد شیمیایی به صورت گاه به گاه یا مداوم قرار دارد.

محافظت از کف Monark’s FloorClad FloorClad & Toppings کفپوشی بدون درز با کارایی بالا با مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی ، باکتریایی و سایش برای تقویت عمر طراحی کفپوش ارائه می دهد. راحتی مطلوب، سطح آسان برای تمیز کردن با افزایش مقاومت در برابر نفوذ مایع، سختی و دوام پوشش بهداشتی به همراه انتخاب رنگهای جذاب متناسب با انواع شرایط محیطی. سطح تزئینی روکش دار، فضای کاری ایده آل و مطبوعی را ارائه می دهد. FloorClad گزینه های گسترده ای را از زیرلایه ، ملات های پیچ دار و کفپوش دارد. طیف گسترده ای را شامل زیر لایه های سیمانی ، لایه برداری ، نشانه گذاری کف ، پوشش های خوابیده / روی هم، ملات های مبتنی بر اپوکسی و پلی اورتان و کفپوش ها، کفپوش کف رسانا آنتی استاتیک ESD ، روکش های EPU ، روکش های پلی اورتا ، پوشش های مقاوم در برابر لغزش و مواد شیمیایی و  پوشش کف سیلیکاتی، ارائه می دهد.

ویژگی های برجسته کفپوش آنتی استاتیک / / Conductive Floor ESD

ویژگی ها

کاربرد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آماده سازی سطح